Kies voor een merknaam registreren, je zult er geen spijt van krijgen. We noemen een aantal interessante voordelen voor je die je kunt overwegen. We houden je graag op de hoogte van interessante onderwerpen. Dit doen wij met aansprekende blogs.
Voordelen van een merknaam registratie
Het algemeen bekende woord “merknaam” wordt in juridische termen “handelsmerk” genoemd. Een handelsmerk is elk symbool, woord, naam, cijfer of combinatie van beide, dat grafisch kan worden weergegeven, kan als handelsmerk worden geregistreerd. Een handelsmerk is een uniek symbool dat je goederen of diensten onderscheidt van anderen. Een goed handelsmerk moet gemakkelijk uit te spreken en te onthouden zijn, maar mag desondanks zijn uniciteit en onderscheidend vermogen niet verliezen. De beslissing van een consument om goederen te kopen of diensten te huren wordt in hoge mate beïnvloed door de merkwaarde en de reputatie van een merknaam.
Elke ondernemer zou zich bewust moeten zijn van de voordelen die een merknaam registratie biedt. Denk onder andere aan deze voordelen:
Exclusieve rechten
De eigenaar van een geregistreerd handelsmerk geniet het exclusieve recht over het handelsmerk. De eigenaar kan het gebruiken voor alle producten die onder de klasse(n) vallen. Bovendien kan de eigenaar het alleenrecht op het merk genieten en kan hij ander ongeoorloofd gebruik van het merk in dezelfde klasse waarin het is geregistreerd, verbieden. Het geeft het recht om de ongeoorloofde gebruiker van het geregistreerde handelsmerk aan te klagen.
Bouwt vertrouwen en goodwill op
De vastgestelde kwaliteit van je product en diensten worden door iedereen gekend via het handelsmerk en dat wekt vertrouwen en goodwill bij de klanten in de markt. Het helpt bij het creëren van vaste klanten die loyaal zijn en altijd voor hetzelfde merk kiezen.
Onderscheidt product
Het maakt het voor klanten gemakkelijk om je producten te vinden. Het maakt je product en de identiteit van producten anders dan die van de bestaande en voorziene concurrenten en fungeert als efficiënt commercieel instrument. Het logo kan je visie, kwaliteit of uniek kenmerk van je bedrijf of organisatie communiceren.
Erkenning van de kwaliteit van het product
Het geeft erkenning aan de kwaliteit van het product. Klanten hechten de kwaliteit van het product aan de merknaam en dit beeld wordt gecreëerd in de markt over de kwaliteit van een bepaald merk dat helpt bij het aantrekken van nieuwe klanten, omdat ze de kwaliteit van een product kunnen onderscheiden door het logo / merknaam.